Hardlopen #5

Ik weet niet hoe het zo gekomen is, maar na bijna 3 jaar vind ik dat ik mezelf een hardloper mag noemen. Ik stelde me altijd zo voor dat een hardloper een fanatiek persoon was, die ALTIJD zin had om te gaan lopen. Of het nu regent of sneeuwt of 30 graden is. “Geen zin” komt niet in zijn of haar woordenboek voor en hij of zij trekt dagelijks met een grote glimlach de hardloopschoenen aan. Inmiddels weet ik beter.

Afgelopen weekend had ik geen tijd voor een langere duurloop. En omdat ik maandag een dagje vrij was, MOEST ik dus maandag. S morgens kwam ik uit bed met een soort van beginnende hoofdpijn. Je kent dat wel, zo’n zwaar, duf hoofd. Eerst al een wandelingetje in de buitenlucht gemaakt in de hoop dat het weg zou gaan. Maar nee hoor, het werd er niet echt beter op. Dus ja, wat doe je dan? Toch gaan tegen beter weten in, want: is hardlopen met hoofdpijn wel verstandig? Of gewoon gaan: je bent toch zeker geen watje?? En waar ik in het verleden dacht: ik kan beter niet gaan (want?? bang dat mijn hoofd eraf valt??), ging ik toch! Gewoon een kort rondje en als het niet zou gaan, dan kon ik altijd wandelen.

En dus trok ik mijn hardloopkleren aan en stapte ik de deur uit. En wat was het heerlijk. Het was koud, maar de zon scheen en het waaide lekker. En….. de hoofdpijn verdween! Voor ik het wist was ik 2.5 km. verder. Toch besloot ik niet te overdrijven en weer om te keren. Toch mooi een rondje van 5 km. te pakken.

Het heeft even geduurd, maar vanaf nu weet ik het zeker: ik ben een hardloper!

Life's better when you're running. #sport #running #motivation

One thought on “Hardlopen #5

Geef een reactie

