Mijn favorieten van December

December is een bijzondere maand. Ik weer nooit zo goed of ik het nu de leukste maand van het jaar vind, of juist de minst leuke maand. Ik vind december vooral DRUK!

Sinterklaas, de verjaardag van T., surprises makes voor school, sport, heel veel werk (December is bij ons op het werk de allerdrukste maand van het jaar!), kerst en oud en nieuw. December is altijd voorbij voor dat ik er erg in heb. En elk jaar neem ik mezelf voor om meer te genieten van de Decembermaand. Dus heb ik voor mezelf een aantal dingen op een rijtje gezien wat ik LEUK vind aan December. Hier komen ze:

Sinterklaas

Ook al zijn onze kinderen inmiddels “groot”, het blijft toch een bijzondere tijd. Als ik al die kleine kinderen met grote ogen naar de Sint en zijn Pieten zie kijken, dan vind ik het jammer dat die tijd bij ons voorbij is. Nog 1 jaartje en dan is hier de basisschooltijd voorbij en dan is de tijd van Sint op school en surprises maken helemaal voorbij. Jammer maar het geeft wel wat meer rust.

Verjaardag van T.

T. is geboren op 10 december. Gelukkig niet op 5 december. Maar toch blijft het een datum die ik lastig blijf vinden. Ze krijgen al zoveel in deze tijd en er is zoveel te doen en dan ben je ook nog eens jarig. Maar goed, jarig zijn is leuk (als je 11 wordt nog wel :-)) en een feestje vieren is altijd fijn.

Lekker eten

Ik ben dol op lekker eten dus dat komt altijd helemaal goed in december. Ik probeer een beetje af te blijven van al het Sinterklaassnoepgoed. Maar het is zo lekker! Vooral chocoladepepernoten! Dan maar een rondje extra hardlopen.

Kaarsen

Gezellig hoor, de kaarsjes aan ’s avonds. En zeker in de kersttijd. Gezellig met de lichtjes in de kerstboom en de kaarsen op tafel. Geurkaarsen vind ik ook altijd zo fijn. Je huis gaat er zo lekker van geuren. Mmmmm.

Terugkijken op het afgelopen jaar

Dat vind ik misschien nog wel het allerleukste: terugkijken wat er het afgelopen jaar allemaal is gebeurd. Vooral de leuke dingen, maar ook even stilstaan (niet te lang) met de minder leuke dingen. Even terugkijken naar alle foto’s die ik dit jaar heb gemaakt. Zo loop ik het jaar nogeens door.

 

One thought on “Mijn favorieten van December

Geef een reactie

