Voor ik ga slapen – SJ Watson

Vandaag heb ik weer een mooi boek voor jullie. Het is het boek Voor ik ga slapen van SJ Watson. Dit boek stond al een hele tijd op mijn lijstje, maar ik was er nog nooit aan begonnen. Dat moest maar eens veranderen en dus begon ik. Om vervolgens in sneltreinvaart het boek uit te lezen.

Voor ik ga slapen
Waar gaat het boek over:

Als Christine wakker wordt, ligt ze in een vreemd bed naast een vreemde man. Christine denkt dat ze in de twintig is, maar de man die Ben heet, vertelt haar dat ze al 22 jaar getrouwd zijn en dat ze 47 is. Meer feiten volgen: ze heeft een zoon gehad, een roman geschreven en een verhouding gehad die tot het ongeluk leidde dat haar geheugenstoornis heeft veroorzaakt. Iedere 24 uur is ze haar geheugen weer kwijt. Om een beetje grip op haar leven te krijgen, houdt ze een dagboek bij, verder krijgt ze hulp van een arts die zichzelf iedere morgen weer aan haar voorstelt. Hij vertelt haar over het dagboek en raadt haar aan dat te lezen. Daar staat onder meer in: vertrouw Ben niet. Samen met Christine gaat de lezer alles en iedereen wantrouwen, wat is waar en niet waar, wat is er aan de hand?

Wat ik er van vond:

Ik vond het een bijzonder en interessant boek. Een niet alledaags boek met een interessant onderwerp. Je moet er toch niet aan denken dat je je iedere dag opnieuw niks meer kan herinneren. Kan je dan nog wel “normaal” leven? Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je dan ook niet meer weet hoe je moet praten, lopen of eten. Christine kon zich dat allemaal wel gewoon herinneren. Maar goed, daarom is het waarschijnlijk ook een boek 😄. In het begin moest ik even “in” het verhaal komen, maar vrij snel wilde ik alleen maar doorlezen en weten hoe alles in elkaar zat.

Geef een reactie

