Muffins met kaas en ontbijtspek

Ik vind het leuk om af en toe iets te bakken. Dit recept heb ik ergens op internet gevonden en vervolgens heb ik er al vele variaties op langs zien komen. Van wie het basisrecept is weet ik dus niet (sorry voor degene die dit heeft verzonnen) Maar het is in ieder geval vreselijk lekker en je kan er zelf je eigen draai aan geven.

Ik gebruikte:

100 gram havermout

2 eieren

100 ml. melk

2 theelepels bakpoeder

En verder kan je er dus door doen wat je zelf lekker vind. Ik gebruikte 50 gram geraspte kaas (ik had nog een restje parmezaanse kaas in de koelkast staan) en wat stukjes ontbijtspek (in kleine stukjes gescheurd).

Je doet de havermout, het bakpoeder en de eitjes in een kom en dat mix je door elkaar. Daarna doe je de melk erbij. Daarna roer je de kaas erdoor. De stukjes ontbijtspek kan je er ook door doen maar omdat ik bang was dat er in de ene muffin meer stukjes zaten dan in de andere heb ik dat er pas later door gedaan.

Vet een muffinvorm goed in of gebruik papieren vormpjes of stukjes bakpapier. Schep het mengsel met een lepel in de vormpjes en roer daar de stukjes ontbijtspek door. Ik heb de muffins een half uurtje in een voorverwarmde oven afgebakken op 180 graden.

En ze zijn zooooooo lekker…….

  

One thought on “Muffins met kaas en ontbijtspek

Geef een reactie

