Hardlopen #4

Hier weer even een hardloop update. Momenteel gaat het niet zo goed. Nou ja, het is maar wat je niet goed noemt natuurlijk. Maar ik heb even een soort van hardloopdipje gehad.

Hardlopen in de zomer is voor mij altijd een stuk lastiger dan hardlopen in de herfst, winter of lente. Met andere woorden: ik vind hardlopen met hoge temperaturen niet fijn. Ik durf het bijna niet te zeggen want ik hou van de zomer! En ik hoop ook echt dat we nog een mooie nazomer krijgen. Ik wil eerlijk gezegd nog niet denken aan de herfst! Maar wat betreft het hardlopen vind ik het wel fijn.

I run to be the best version of me:

Ik ben een hardloper “voor de lol”. Ik train niet voor wedstrijden of zoiets. Ik wil alleen voor mezelf lopen, een goede conditie hebben en fit zijn. En als ik dan mijn sokken aantrek en het zweet al op in een straaltje over mijn rug loopt, dan zakt de moed al in mijn schoenen en vraag ik me af waarom ik dit in vredesnaam doe. In Italië bijvoorbeeld, was het ’s morgens vroeg al ver boven de 25 graden! Ik ging wel netjes een paar keer, maar dan ook  “maar” 5 km. met af en toe een stukje wandelen tussendoor.

Het nadeel is: na de zomer heb ik het idee dat ik weer bij 0 moet beginnen. Maar dit jaar bekijk ik het van de positieve kant: ik heb korte stukjes gelopen en misschien niet zo regelmatig en zo ver als anders, maar ik ben WEL geweest!

En het fijnste is: mijn conditie is er nog. Vorige week ben ik weer fanatiek begonnen. Wel een beetje rustig aan (ik ben tenslotte geen 20 meer en ik zit vooral NIET op blessures te wachten) maar mijn conditie is er nog! De eerste keer 5 km. in 2 keer gelopen en daarna gewoon weer het hele rondje  in 1x. Afgelopen zaterdag 7 km. en dat ging echt super! Ik heb er ook echt weer zin in. Deze week ging ik zelfs 2 dagen achter elkaar. Zo zie je maar weer: de aanhouder wint.

Short Run Is Better Than No Run at All Quote:

Geef een reactie

