creatief met lavendel

In onze tuin staan 2 grote bossen lavendel. Als de bossen in bloei staan ruikt het zo lekker! En het ziet er ook nog eens heel mooi uit. Op internet zag ik een leuk idee en dus ging ik aan de slag.

Je hebt nodig:

  • een glazen potje
  • dubbelzijdig plakband
  • stukje kant of touw
  • een flinke bos lavendel met lange stelen

Je begint met een stuk dubbelzijdig plakband op het potje te plakken. Ik deed het ongeveer in het midden zodat het kant daar straks overheen kan. Dan plak je één voor één (ik ben nogal een pietje precies hierin) de steeltjes op het potje. Plak ze goed tegen elkaar aan anders heb je lege plekken en dat is niet zo mooi. Zodra je helemaal rond bent, doe je er een stukje kant of touw rond en …..klaar!

Ik vind het resultaat erg leuk. Ik heb uiteindelijk een strook van ongeveer 2 of 3 cm. aan dubbelzijdig tape rond het potje geplakt zodat de steeltjes wat beter bleven plakken.

Geef een reactie

