DIY- Hartjes van kaarsvet

Vandaag heb ik supersnelle en leuke DIY voor jullie. Misschien is het meer iets voor in de winter, maar juist nu, na de wintermaanden heb je misschien juist restjes kaars over. En dat heb je nu net nodig voor deze DIY.

Je hebt nodig:

restjes kaars (of een nieuwe kaars, maar dat vind ik persoonlijk zonde. Dan kan je beter een paar (gekleurde waxinelichtjes kopen)

(Oud) pannetje

Uitsteekvormpjes (Ik gebruikte een hartje)

Klein rond stokje

bakpapier

 

Smelt in een pannetje het kaarsvet tot het vloeibaar is. Als je een restje kaars hebt, kan je dit ook eerst raspen, dan smelt het sneller.

Zet alvast een dienblad klaar met daarop een stuk bakpapier en je vomrpje. Ik heb hartjes gebruikt maar je kan bv. ook een ster doen of bij kerst een kerstboompje (met groen kaarsvet) of een engeltje (met wit kaarsvet)

Als je kaarsvet vloeibaar is, giet je een klein, dun laagje in je vormpje. Let er wel op dat het vet er vanonder uit kan lopen en doe dus eerst een dun laagje en druk het vormpje even goed aan of zet er iets zwaars op en laat het stollen.

Als het eerste laagje een beetje gestold is, giet je er een volgende laag op. Let even op hoeveel kaarsvet je er op kan doen voor je tweede laag. Bij mijn ene hartje kon ik de rest van het vormpje volgieten, bij het andere hartje liep het kaarsvet er vanonder weer uit en werden het dus 3 lagen.

Zodra het een klein beetje gestold is, kan je ook het stokje erin steken. Dit is om er, zodra het klaar is, een mooi lintje door te doen. Wil je dit niet, dan kan je het stokje achterwege laten. Draai het stokje wel af en toe even rond zodat het straks niet muurvast zit en je het er niet meer uit kan krijgen.

Laat nu het kaarsvet goed hard worden. Ik heb het in de koelkast gezet zodat het wat sneller gaat. En dan is dit het eindresultaat: Ik heb ook nog 2 witte hartjes van kaarsvet gemaakt:

  

Ik vond het leuk om de hartjes te maken. Hopelijk gaan jullie er ook mee aan de slag. Succes!

 

2 thoughts on “DIY- Hartjes van kaarsvet

Geef een reactie

