Hardlopen #3

Dat ik van hardlopen hou is inmiddels geen geheim meer. In januari liep ik ongeveer 30 km. In februari waren dat er ongeveer 50. In maart werden dat er ruim 60 en afgelopen maand liep ik zelfs ruim 75 km. Er zit een stijgende lijn in dus.

Run until it hurts so next time it will hurt less. Click on pin to see some great tips and ideas on burning fat and building muscle.

Mijn uiteindelijke doel is om ooit een halve marathon te lopen en ja, dan moet je dus kilometers maken. 2x in de week een rondje van 5 km. is dan natuurlijk niet genoeg. Dus moeten de afstanden groter worden. Ik liep de afgelopen maand 13 km. als verste afstand. En eigenlijk ging me dat best wel gemakkelijk af. Ik had eigenlijk best verder gekund. Maar omdat ik geen 20 meer ben, wil ik het rustig opbouwen en zeker geen blessure oplopen. Want als het lekker gaat,  wil je snel te veel doen. En mijn ervaring is inmiddels dat dat geen goed plan is. Rustig aan dus maar.

Het gaat dus lekker. Helaas heb ik momenteel niet de mogelijkheid om 3x peper week te trainen want eigenlijk zou dat wel beter zijn. Maar goed, wat niet gaat, dat gaat niet en het allerbelangrijkste is dat ik er plezier aan heb. En als ik 3x in de week MOET, dan wordt het bij mij al een stuk minder leuk. 2x in de week dus, en daar waar het kan, komt er een keertje bij.

remember this while exercising! what doesn't kill you makes you stronger!

Ik hoop deze maand een keer 15 km. te lopen, maar of dat gaat lukken weet ik niet. Ik ben verkouden en hoest me momenteel een ongeluk. Ik hou jullie op de hoogte….

Tip from On Running: Set Goals. I have to keep telling myself this.

One thought on “Hardlopen #3

Geef een reactie

