DIY Paaseieren

Aangezien het volgende maand Pasen is, heb ik weer een leuk werkje voor jullie. Paaseieren beplakken. Ik vond het zelf erg leuk om ze te maken.
Je hebt nodig:
Piepschuim eieren (te koop bij de hobbywinkel, in de maat die je zelf het leukst vind)
Behangplaksel
Printjes van een motief wat je zelf leuk vind en/ of oude kranten (ik heb geen kranten gebruikt omdat ik denk dat dit scheurt en dus minder makkelijk gaat dan met het iets dikkere printerpapier).                                                                                                     Evt. Spelden, kant, lint, bloemetjes, veertjes of wat je zelf nog leuk vind om te gebruiken.

Om plaatjes te vinden die je uit kan printen, heb ik gewoon op google gezocht met de zoektermen: oud papier achtergrond, nostalgische paas plaatjes, old look paper of verzin zelf een zoekterm. Print je papier en plaatjes uit op “gewoon” printpapier. Als je het een oude look wilt geven, kan je het papier insmeren met koffie of thee. Ik las ergens op het internet dat je ook je behanglijm met koude koffie kan vermengen i.p.v. water, maar dat heb ik zelf niet uitgeprobeerd dus ik weet niet of dit een goed idee is.

        

Vervolgens kan je aan de slag. Je smeert je ei in met behangplaksel en je plakt een stuk papier op het ei. Aangezien het ei rond is en je papier niet, zal niet alles netjes recht op je ei komen, maar door genoeg lijm te gebruiken en erover heen te wrijven met je handen, kan je alles er redelijk makkelijk opplakken. Vouwen stijk je gewoon met je vinger en evt. een beetje extra lijm glad. Ik heb toen ik alles opgeplakt had, nog een extra laagje lijm met mijn handen over het hele ei gesmeerd, zodat alles goed vast zat en het papier er strak rond zat.

Daarna kan je gaan versieren. Je kan de lintjes bv. vastzetten met lijm, maar ook met spelden. Ik heb er een klein kraaltje tussen gedaan als hartje van de bloem.

Het is leuk om wat (pastel) kleur te gebruiken, maar ook zwart/wit eieren zijn erg leuk. Hieronder een voorbeeld van de (kleinere) zwart/wit eieren die ik heb gemaakt:

Ik vond het erg leuk om de eieren te maken. Als je ze nu maakt , heb je er nog een tijdje plezier van voordat het Pasen is.

3 thoughts on “DIY Paaseieren

Geef een reactie

