Sapje #2

Vandaag is het weer tijd voor een sapje. Ik maak er bijna iedere dag één. Vaak dezelfde, maar het ligt er ook aan welk fruit er is. Bij ons op de markt staat er wekelijks een kraam met groente en fruit voor 1 euro. Vaak moet je het fruit niet al te lang laten liggen en is het niet van de allerbeste kwaliteit, maar voor in mijn sapjes is het prefect. Ik verdeel fruit zoals bv. frambozen, blauwe bessen of aardbeien in kleine porties, doe het indiepvrieszakjes en vries het in. Als ik dan een sapje maak, kijk ik waar ik zin in heb, wat ik nog heb en vis een zakje uit de vriezer. Zo kan ik er de hele week (of langer) mee doen en heb ik toch telkens wat anders.

Vandaag perste ik een grapefruit uit. Deed ik er 3 (hele grote) aardbeien bij en een halve banaan en een half glas water. Alles in de blender (of met de staafmixer) en mixen maar!

IMG_1255

Door de grapefruit is het een beetje zuur. Ik vind dat juist lekker. Vind je het te zuur, dan kan je er natuurlijk altijd wat meer aardbeien of banaan bij doen of een beetje honing.

Geniet ervan!

3 thoughts on “Sapje #2

  1. Lekker én gezond, daar hou ik van. Op mijn blog vandaag gezonde repen van gedroogd fruit. Hihi wat zijn we goed bezig, Corinne. Nu nog zien dat we dat een heel jaar volhouden….zucht :o)

    Like

Geef een reactie

