Hardlopen

Ik loop hard. Tenminste…. ik doe een poging tot. Andere mensen zouden misschien zeggen: joggen of zelfs sjokken. Maar dat maakt me niks uit. Twee of drie keer in de week trek ik mijn sportkleren aan en doe ik een rondje. Zomer en winter, regen of zon.2015/01/img_0880.jpg

Ik ben altijd redelijk sportief geweest. Sportief in de zin van: ik deed iets aan sport. Ik ben van nature geen sporter, maar sport deed ik voor de lol, omdat het goed voor je is en omdat ik het best leuk vond. Tot ik zwanger was van onze tweede zoon. Toen ben ik gestopt. Ik had het veel te druk met luiers verschonen, zorgen voor 2 kinderen, werken en ’s avonds lekker op de bank ploffen na een drukke dag. Maar ook toen onze jongens ouder werden, deed ik niks meer. Tot januari 2012. Mijn conditie was gedaald tot onder het nulpunt en als ik de trap opliep, hijgde ik als een paard en ik was zo stijf als een plank. Ik vond dat het tijd was voor verandering. Dus kocht ik een paar goedkope hardloopschoenen en een trainingsbroek (zelfs die had ik niet meer) en daar ging ik. Wat een drama! De eerste keer viel nog niet eens tegen maar wat had ik een slecht conditie zeg. Maar ik hield vol. Waar ik in het verleden meer een “mooi weer loper” was, liep ik nu ook in de regen en de wind. In de winter, de lente, de zomer en de herfst. En zo werd ik dus een hardloper.

2015/01/img_0879.jpg

Het ging niet echt vanzelf. Wat duurde het lang voordat ik een rondje van 5 kilometer in een keer, zonder te wandelen, kon hardlopen. Maar het lukte! En daarna ging het een tijd wat makkelijker. Vijf kilometers werden er zes, zes werden er zeven en op een dag werden het er zestien. Iedere woensdagmorgen ga ik op pad, ik probeer op vrijdag te gaan en in het weekend probeer ik een lange afstand te lopen.

Ik heb net een soort van hardloopdipje achter de rug. Het ging op de één of andere manier niet zo lekker en de motivatie ontbrak ook een beetje. Maar ik ben toch doorgegaan; wat kortere afstanden en 1 of 2 keer in de week. Op dit moment is de motivatie gelukkig weer een beetje terug aan het komen. Mijn droom is om ooit een keertje een halve marathon (21,1 km.) te lopen. Kijk, die 0.1 km. zal wel lukken, maar die 21…… dat is toch best wel een eind hoor!

2015/01/img_0878.jpg

Ik loop voor mijn lol dus of die halve marathon er ooit van gaat komen, dat weet ik niet. Maar ik ga in ieder geval door met lopen. Ik kon het mezelf nooit voorstellen, maar ik heb er op een bepaald moment plezier in gekregen. En dat is het allerbelangrijkste! Ik hou jullie op de hoogte.

2015/01/img_0881.jpg                                                          (Plaatjes zijn van Pinterest)

Groetjes,

Corinne

3 thoughts on “Hardlopen

  1. Wow…een knappe prestaties, Corinne.
    Ik beweeg wel, maar sporten kun je het niet noemen; de hond uitlaten en samen een kwartiertje stevig doorlopen, 20 minuten fietsen op de hometrainer (of bij mooi weer met Isabel samen naar het dorp). Hi, hi en dan mijn werk in de kinderopvang, daar sjouw ik op een dag ook heel wat af :o)
    Je mag dus trots zijn op jezelf, ik doe het je niet na!

    Like

Geef een reactie

